Polacy coraz częściej decydują się na pracę na własny rachunek. Niestety w trakcie edukacji szkolnej nikt nie powie nam jak założyć firmę, jakie kroki podjąć na początku. Właśnie z myślą o osobach planujących założenie własnej firmy postanowiliśmy stworzyć serię wpisów w których krok po kroku wyjaśnimy jak założyć własną działalność. Na co zwracać szczególną uwagę i jakich błędów nie popełniać na początku przedsiębiorczej drogi.
Dzisiaj opowiemy o Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
PKD to lista wszystkich rodzajów
działalności gospodarczej, możliwych do prowadzenia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. Kiedy decydujesz się na rozpoczęcie działalności musisz wybrać jedno główne
PKD, które w największym stopniu będzie odpowiadać rodzajowi prowadzonej przez Ciebie działalności oraz jak największą liczbę dodatkowych PKD, które będą uzupełniać Twoje główne PKD.
Radzimy wybrać jak najwięcej
PKD. Dlaczego? Ponieważ prowadząc działalność możesz świadczyć jedynie takie usługi i sprzedawać takie towary, jakie odpowiadają wybranym przez Ciebie PKD. Oczywiście na każdym etapie prowadzenia firmy masz możliwość
poszerzenia listy swoich PKD. Pamiętaj jednak, że czas przedsiębiorcy jest na wagę złota! A zmiana PKD to obowiązkowa wizyta w urzędzie lub wysłanie elektronicznego zgłoszenia.
Posiadając już
wybrane PKD, możesz zastanowić się nad biznes planem. Dzięki niemu zapiszesz sobie nie tylko cele, jakie chcesz osiągnąć, ale również koszty niezbędne do ich realizacji. Następnie określisz kwotę wkładu finansowego, który przeznaczysz na rozruszanie swojej działalności.
W przyszłym tygodniu zajmiemy się zgłoszeniem do
CEIDG oraz opowiemy jak nie dać się naciągnąć na dodatkowe opłaty przy rejestracji firmy!
Polub nasz profil i bądź zawsze na czasie!